کد خبر:5999
پ

جای خالی «طرح» برای گرفتن وام قرض‌الحسنه

نیلوفر احمدی: دولت سیزدهم به منظور حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در استان گلستان را سه برابر کرده است، اما جای خالی طرح برای گرفتن وام قرض‌الحسنه به چشم می‌خورد فرصتی که می‌تواند اشتغالزا و امیدآفرین باشد. مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان از رشد سه برابری اعتبارات […]

نیلوفر احمدی:

دولت سیزدهم به منظور حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در استان گلستان را سه برابر کرده است، اما جای خالی طرح برای گرفتن وام قرض‌الحسنه به چشم می‌خورد فرصتی که می‌تواند اشتغالزا و امیدآفرین باشد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان از رشد سه برابری اعتبارات صندوق نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: منابع برای اعطای تسهیلات وجود دارد اما متقاضی برای طرح نیست.

رسول شهرکی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در خصوص جزئیات برخورداری از تسهیلات صندوق افزود: کمیته فنی باید طرح‌های مورد تائید را به صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات معرفی کند، برخی‌ تسهیلات متاسفانه مشتری ندارند.

وی اظهار کرد: بهره‌برداری از ۳۱۸ پروژه مورد حمایت این موسسه مالی در استان همزمان با هفته دولت با سرمایه‌گذاری ۸۵۰ میلیون ریال و ۳۷۶ فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: از مجموع این اعتبارات ۷۸۰ میلیارد ریال توسط این صندوق پرداخت شده و بقیه توسط سرمایه‌گذاران تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون هزار و ۲۰۰ فقره تسهیلات به میزان هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، اشتغال پایدار روستایی و وجوه مردمی و سایر تفاهم‌نامه‌ها با دستگاه‌های دیگر در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و  خدمات به متقاضیان گلستانی پرداخت شد و نتیجه اجرای این طرح‌ها، هزار و ۶۰۰ نفر صاحب شغل شدند.

ادامه داد: این صندوق بیشتر از کسب و کارهای خرد و متوسط، خوداشتغالزا و کارفرمایی با پرداخت تسهیلات حمایت می‌کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گلستان ادامه داد: حداکثر میزان پرداخت این تسهیلات ۴۰ میلیارد ریال با نرخ سود ۶ درصد و دوره بازپرداخت ۹ ساله است که دریافت کننده این تسهیلات باید به ازای هر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال یک نفر را بیمه کنند.

شهرکی گفت: این صندوق سه اولویت برای پرداخت تسهیلات در روستاها در نظر گرفته که شامل صندوق‌های خُرد محلی، فامیلی و خانوادگی و طرح‌های هر روستا یک محصول و روستای بدون بیکار است.

وی بیان کرد: در خصوص صندوق‌های خُرد محلی، فامیلی و خانوادگی، بسیج سازندگی به اعضای صندوق آموزش‌هایی در خصوص تولید، بسته‌بندی و فروش برخی محصولات می‌دهد که به ازای هر نفر اشتغال از این بخش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گلستان گفت: همچنین در قالب طرح روستای بدون بیکار تاکنون ۱۳۳ فقره تسهیلات به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال در استان پرداخت شد.

شهرکی به سفر اسفند ماه سال گذشته رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به گلستان اشاره کرد و گفت: در ای سفر مردم استان با ارسال نامه به دولت خواستار دریافت وام شدند که از میان چهار هزار و ۹۰۰ نامه رسیده، چهار هزار و ۵۰۰ نامه در ستاد مرکزی صندوق مورد تایید قرار گرفت و تاکنون ۴۰۰ فقره تسهیلات به متقاضیان به میزان ۸۲ میلیارد ریال پرداخت شد و آن دسته از نامه‌هایی مشمول دریافت تسهیلات نشدند اعم از استخدام، بدهی معوقه به بانکها و چک‌های برگشتی که در حیطه اختیارات صندوق نیستند.

وی یادآور شد: از پرداختی‌های این بخش ۵۰ مورد برای اشتغال و ۳۵۰ مورد دیگر تسهیلات ضروری بود.

وی اولویت صندوق کارآفرینی امید در سال جاری را حمایت از طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد اعلام کرد و افزود: طرح های دانش بنیان و تکمیل زنجیره تولید از اولویت های صندوق به منظور حمایتهای تسهیلاتی هستند.

شهرکی گفت: صندوق در روستاها سه برنامه استراتژیک را پیگیری می کند صندوق های خرد محلی که به صورت خانوادگی و فامیلی در روستاها تشکیل می شوند به کمک بسیج سازندگی تفاهم نامه ای در این زمینه امضا شده است بسیج سازندگی در زمینه تولید، بسته بندی و فروش به افراد آموزش می دهد و صندوق کارآفرینی امید نیز 250 میلیون تومان تسهیلات می دهد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان ادامه داد: از محل بند الف تبصره 18 نیز تعداد 300 فقره تسهیلات به میزان 80 میلیارد تومان تسهیلات ارائه کردیم همچنین از محل اشتغال پایدار روستایی تاکنون 111 فقره تسهیلات به مبلغ 14 میلیارد و 500 میلیون تومان این صندوق تسهیلات پرداخت کرده است.

شهرکی گفت: نقاط مستعد در طرح روستای بدون بیکار به کمک مدیرکل امور روستایی، فرمانداری و دهیاری شناسایی می شوند، کمبودهای روستایی احصاء و برای دریافت تسهیلات به صندوق معرفی می شود هدف ما حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نوزده =

کلید مقابل را فعال کنید